Jumaat, 2 Ogos 2019

Cross Stitch Bunga & Rama-rama

Cross Stitch

Bunga & Rama-rama

Ini adalah cross stitch saya yang ke-4. Cross stitch ini juga merupakan hasil daripada jari jemari saya sendiri. Saya sulam bunga dan rama-rama ini berdasarkan diagram yang telah di kongsikan dalam group untuk belajar cara menyulam sulaman.

Ini adalah langkah-langkahnya :

Langkah 1



Langkah 2



Langkah 3



Langkah 4


Langkah 5


Langkah 6




Gambar-gambar di atas adalah langkah dan cara saya mulakannya. Kain sulam tersebut saya memang sudah gunting awal-awal lagi. Kain sulam itu saya sudah ukur dengan size kertas A4 bagi mudah untuk saya tentukan jarak gambar di atas tersebut. Lebihan kain itu adalah untuk di tinggalkan bagi bahagian tepi agar gambar atau sulam tersebut tidak akan terkena lindung oleh frame gambar. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan